کمپین صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی در مازندران برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در همایش کمپین صادرات خرده‌فروشی صنایع‌دستی از اختصاص ۱۰درصد اعتبار مربوط به بسته حمایتی تولید دولت به تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان در این همایش که پیش از ظهر امروز ۲۸ آذر ۹۶ برگزار شد، افزود: «از مجموع اعتبارات بسته حمایتی رونق تولید که به مازندران اختصاص یافت ۱۰درصد سهم صنایع‌دستی است تا به صنعتگران کمک کند با فراهم آوردن مواد اولیه و ابزار مورد نیاز با تولید کالای با کیفیت و پایین آوردن قیمت صنایع‌دستی رونق دهند.» 

او با اشاره به اینکه ایران در رتبه سوم دنیا در حوزه صنایع‌دستی قرار دارد، اظهار کرد: «باید اعتراف کنیم که به صنایع‌دستی کم توجهی شده و ورود به بازار و صادرات صنایع‌دستی ناچیز است و شناخت دنیا از تولیدات صنایع‌دستی بسیار کم است، افت‌و‌خیزهای بازار موجب شد با وجود ظرفیت‌های بی‌شمار و تنوع تولید ایران از کشورهای چین و هند عقب بماند.» 

بزرگ‌نیا با بیان اینکه در مازندران فارغ‌التحصیلان مرتبط با رشته صنایع‌دستی بسیار زیاد است، افزود: «کار عقب‌مانده در مازندران بسیار زیاد وجود دارد. بسته‌بندی، برندسازی و شناخت بازار می‌تواند وضعیت صنایع‌دستی را دگرگون کند.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: «امروزه پست هم در بازارهای داخلی و هم خارجی نقش جدی ایفا می‌کند و تولیدکنندگان می‌توانند با فرصت‌هایی که شرکت زودل در اختیارشان می‌گذارد صنایع‌دستی را به دنیا بشناساند.» 

بزرگ‌نیا یادآور شد: «شاید در زمینه صادرات صنایع‌دستی تجربه خوبی نداشته باشیم اما می‌توانیم با استفاده از تجربیات صادرات در حوزه‌های دیگر استفاده کنیم و به مرور موانع موجود برای رسیدن به رونق صادرات صنایع‌دستی را برطرف کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139609286